Ultimele postări

Book Tag-Viața secretă a unui Book Blogger

By 9/21/2016 02:14:00 p.m. ,

    Am evitat să răspund unor Book Tag-uri pentru că simțeam că nu am nicio replică interesantă pentru niște întrebări, de altfel, banale. Dar, cum cererea a fost mare (iar tentația și mai și!), aici este primul Book Tag de pe blog, pe care vă invit să îl preluați.

    Recunosc: titlul m-a atras. Nu știu cât de secretă este viața unui Book Blogger, dar întrebările (deși mă așteptam, judecând după titlu, la mai mult) mi s-au părut interesante. Postarea cuprinde traducerea mea adaptată, tag-ul original îl găsiți aici, în engleză.


1.De cât timp ești Blogger?

    Au trecut ani întregi de când am descoperit Blogger și alte site-uri de profil, deschizându-mi „n” blog-uri, dintre care puține cu temă literară. S-au pierdut rând pe rând și regret că nu am păstrat postările din acea vreme. Îmi place să privesc în trecut și să remarc schimbările produse de timp, maturizare, experiență. Printre(G)Rânduri există de un an. Cred ca în acea zi de septembrie am devenit, cu adevărat, blogger.



2.În ce punct crezi că te vei opri?



    În acest moment știu doar că nu îmi doresc să mă opresc și nu neg posibilitatea unei cariere (secundare) în domeniu. Când voi găsi o altă alternativă, când timpul nu va mai lăsa loc de respirări, când gândurile mele nu vor mai vrea să fie transpuse în scris, atunci voi lua, probabil, în considerare ideea de „retragere” din acest mediu.




3.Care e cel mai rău lucru și cum îl îmbunătățești?



   Timpul. Un răspuns universal, potrivit pentru atât de multe întrebări! Din nefericire, nu am un program suficient de aerisit încât să scriu atât cât mi-aș dori. Încerc să amân anumite evenimente, activități în favoarea blogului și mă străduiesc să rămân organizată. Uneori, scriu articole pe care le public ulterior, simțind că timpul m-ar ține pentru o perioadă mult prea lungă departe de blog.




4.Cât timp petreci făcând/ căutând poze pentru postări?



    Sunt o persoană care pune mare accent pe calitatea postărilor și, implicit, a fotografiilor. Mă aflu la stadiul de începător, astfel că încerc să experimentez și să găsesc formula ideală (chit că nu îmi iese). Nu sunt fotograf profesionist, nu am înclinații spre acest domeniu, nu dețin o cameră de ultimă generație, dar încerc să am postări însoțite de imagini clare, decente, care să atragă privirea cititorilor. De obicei, rezerv pozelor 20-30 de minute, până realizez fotografia care să avantajeze volumul și aproximativ 10 pentru editare (culori, semnătură, lumină). Rareori folosesc imagini de pe Internet (în general, Instagram), când nu mai am volumul respectiv sau nu apuc să îi fac o poză. 




5.Care este crush-ul tău „literar”?



    Interesantă inserția acestei întrebări aici, între cele mai mult „tehnice”. Nu m-am gândit niciodată la asta și acum, încercând să găsesc un răspuns, îmi dau seama că este imposibil, din simplul motiv că...nu am.




6.Ce autor ți-ai dori să ai pe blog?



     Îmi vin în minte o mulțime de nume, dar nu cred că blogul meu este, la acest moment, demn de a găzdui interviuri cu scriitori de seamă. Îmi doresc să se întâmple, dar nu s-a ivit ocazia și nu știu dacă merit acum acest privilegiu. Bineînțeles, lista de dorințe este lungă și se întinde de la scriitori români până la cei de dincolo de granițe. Poate, într-o zi...




7.Ce porți când lucrezi pentru blog?



    Pijamaua este cea mai bună prietenă a cititorilor de noapte (și a bloggerilor, desigur).




8.Cât timp îți ia să pregătești o postare?



     Niciodată mai puțin de o oră. Durata oscilează în funcție de starea și de inspirația mea din acel moment. În orice caz, vă asigur că fiecare postare este minuțios lucrată. Încerc să evit repetițiile, îmi verific fiecare enunț de „n” ori...toate aceste lucruri cer timp. Lor li se adaugă, ocazional, absența inspirației. Am momente în care frazele nu mi se leagă, iar gândurile zburdă și mă împiedică să mă exprim cum îmi doresc sau ce îmi doresc. Nu știu cât reușesc, dar perseverență și sete de perfecțiune există.




9.Ce părere ai despre comunitatea/ cultura Book Blogger?



    Sunt o fire timidă și acest lucru se reflectă și în contactul meu cu alți Book Bloggeri. Nu am legat, deocamdată cel puțin, prietenii și nu m-am implicat altfel decât prin activitatea de pe acest blog în comunitate. Apreciez, însă, fiecare persoană care scrie despre literatură  și mă bucur să văd că oamenii sunt uniți de pasiunea pentru livresc. Un fapt necesar, dat fiind mediul, ostil culturii, în care ne desfășurăm.




10.Ce trebuie să conțină un blog de succes?



    Dacă aș cunoaște secretul, blogul meu ar fi unul de succes. Cred, totuși, că ideea de succes este relativă, o țintă înșelătoare. Pentru mine, un blog bun este un blog în care se pune suflet. Atenția la detalii, conținutul, dragostea față de fiecare postare se simt și dau o notă de profesionalism. De aici derivă interesul și aprecierea celor din jur.


    Dacă și tu completezi acest Book Tag, lasă-mi un link. Mi-ar plăcea să citesc și alte impresii, răspunsuri, idei.

S-ar putea să îți placă și:

2 comentarii