Ultimele postări

O carte pentru...36

By 2/01/2016 09:02:00 p.m. , , ,

    Am avut întotdeauna o doză de scepticism față de schimburile de carte din mediul virtual, însă, de această dată, m-am încumetat, încurajată de câțiva apropiați și am participat la „jocul” celor 36 de cărți (după cum am văzut că este numit în grupurile de specialitate).
    Pentru aceia dintre voi care nu au descoperit până acum acest schimb, vă prezint succint cum funcționează și care este „rețeta succesului”.
    Totul începe de la un astfel de anunț:

    Dragi prieteni,
Am nevoie de minim 6 oameni de orice vârstă pentru a participa la un schimb de carti. Trebuie doar sa cumperi o carte si sa o trimiti unei persoane si vei primi aproximativ 36 de carti inapoi. Spune-mi daca esti interesat si iti voi scrie detalii. Scrie un comentariu.
Lectura te inspiră. Să fii mai bun, să îți găsești adevăratul drum în viață, să vrei mai multe, să cunoști mai multe, să citești mai mult. Și multe, multe alte lucruri care vor ține strict de tine și de cărțile care te inspiră. Lasă-te inspirat! Citește. 


    Dacă îl găsești și ideea ți se pare interesantă, tot ce trebuie să faci este sa lași un comentariu prin care îți exprimi dorința de a participa. Persoana care a publicat respectivul mesaj te va contacta si îți va da adresa persoanei căreia trebuie să îi trimiți o carte și de la care ea a preluat mesajul. După ce faci acest pas, postezi mesajul pe pagina ta, iar celor care îți vor comenta le vei da adresa persoanei de la care ai copiat mesajul. Apoi aceștia vor posta la rândul lor, iar persoanele interesate din lista lor îți vor dărui ție o carte. 
    Sistemul este, într-adevăr, unul încurcat și poate induce în eroare la prima vedere, însă lucrurile sunt destul de simple după ce le înțelegi. Secretul reușitei în aceasta provocare este să cunoști cât mai multe persoane interesate de cărți și care ar putea, la fel de bine, să dorească să participe și, la rândul lor, să fie suficient de „populare” încât să găsească oameni dispuși să se implice. Bineînțeles, există riscul de a da peste persoane neserioase și astfel să nu primești nicio carte (de aici și scepticismul multora dintre cei care refuză să ia parte la acest schimb). Însă poți să lansezi provocarea în rândul prietenilor, colegilor, cunoștințelor din școala sau din cercurile pe care le frecventezi și astfel să te asiguri că îți vor trimite cartea promisă.
    Mă declar norocoasă pentru că persoanele care mi-au trimis cărți au fost serioase și au respectat regulile jocului, fiind din rândul apropiaților sau apropiați ai apropiaților mei. Momentan am primit trei cărți din partea a două fete cărora le mulțumesc din suflet și care mi-au făcut o mare bucurie. „Războiul ciocolatei” de R.Cormier, „Istorii de caz” de Kate Atkinson și „Agnes Grey” de Anne Bronte își găsesc, datorită lor, loc în biblioteca mea și așteaptă să fie citite. Promit că voi posta recenzii pentru fiecare dintre ele. Dincolo de acestea, am avut plăcerea de a primi și o carte-surpriză de la Diverta, din colecția Blind Date with a Book, pe care nu am putut rata ocazia de a o include în această postare. Este vorba despre „O să te țin în brate cât vrei tu și încă o secundă” de Ioana Chicet-Macoveiciuc, pe care deja am început să o citesc. Mulțumesc, Eliza, pentru șansă! 
    Pentru mine acest mic joc a fost o ocazie deosebită de a oferi, primi cărți și, mai presus de asta, de a cunoaște oameni pasionați de sfera livrescului, astfel că nu regret participarea.
    Așadar, dacă aveați dubii cu privire la seriozitate acestui schimb, vă asigur că totul depinde, de fapt, de voi, de persoanele din jurul vostru și poate și de puțin noroc. Cel mai frumos aspect este simplul gest de a dărui o carte...măcar pentru această satisfacție vă recomand să participați!







S-ar putea să îți placă și:

1 comentarii

  1. Ce frumoase sunt cărțile! Și eu voiam să particip la acest schimb de cărți, dar am avut câteva dubii. Totuși, poate o să încerc (dacă se mai ține). :D Spor la citit!

    RăspundețiȘtergere