Ultimele postări

Săptămâna poeților români (7)-Ana Blandiana

By 2/15/2016 02:51:00 p.m. , , , ,

  Otilia Valeria Rusan a îmbrățișat pseudonimul Ana Blandiana, făcându-și intrarea în scenă odată cu terminarea facultății, la Cluj, în revista Tribuna. Poezia sa resimte influențele romantismului de tip contemplativ și interiorizat, a muzicii clasice, a picturii și a lecturii unor nume de excepție, precum Eminescu, Blaga sau Novalis. A primit, de-a lungul carierei, numeroase distincții, dintre care amintim Premiul pentru poezie al Uniunii Scriitorilor din România în 1969 și Premiul pentru poezie al Academiei Române în 1970.
Am scris pentru a mă copilări, pentru a deveni un copil, pentru a mă vindeca astfel de maturitatea pe care o simțeam coborând asupra mea ca o febră, ca o boală ce s-ar putea dovedi incurabilă.
Sursa:Dicționarul Literaturii Române, Ed.Univers Enciclopedic Gold 



Am obosit 

Am obosit să mă nasc din idee,
Am obosit să nu mor -
Mi-am ales o frunză,
Iată din ea mă voi naşte,
După chipul şi asemănarea ei, uşor
Seva răcoroasă o să mă pătrunză
Şi nervurile îmi vor fi fragede moaşte;
De la ea o să învăţ să tremur, să cresc,
Şi de durere să mă fac strălucitoare;
Apoi să mă desprind de pe ram
Ca un cuvânt de pe buze.
În felul acela copilăresc
În care
Se moare
La frunze.




S-ar putea să îți placă și:

0 comentarii