Ultimele postări

Săptămâna poeților români (6)-Nina Cassian

By 2/14/2016 02:38:00 p.m. , , , ,

    Nina Cassian (1924-2014)  a fost o poetă, eseistă și traducătoare română, de origine evreiască. S-a remarcat  în poezie drept o fire curajoasă, sfidătoare adesea, dar vulnerabilă, care oferă spectacolul unei sensibilități refugiate în ludic. Reprezentantă de seamă a proletcultismului, Nina Cassian (pe numele real Renée Annie Cassian) a pledat pentru o operă ce are în centru tema iubirii neinhibate de prejudecăți, tratând-o cu umor sau cu o nostalgie pe care nu a putut niciodată să și-o reprime. Ultimii ani i-a petrecut în New York, iar creațiile sale au fost publicate în reviste precum American Poetry Review sau The New Yorker.


Pentru că nu mă iubești

Surâd - si surâsul mi se prelinge
de pe buze, ca un fir de sânge
pentru că nu mă iubești.

Dansez - si mâinile-mi cad la pamânt
ca doua ancore. Palida sînt
pentru că nu mă iubești.

Fumez - si fumul, în panica orei, 
mă sugrumă ca eșarfa Isadorei
pentru că nu mă iubești.



S-ar putea să îți placă și:

0 comentarii